In deze periode is voor veel sporters motivatie ver te zoeken. In dit artikel leer je wat je kunt doen om dat in de toekomst te voorkomen. Aantal woorden: 1700 Leestijd: 7-12 minuten De reden dat je een dieet, trainingsprogramma of slaapritme niet volhoudt is vrijwel altijd psychologisch. In de supermarkt liggen alle gezonde producten voor je klaar, de mogelijkheid om te trainen is er altijd, je bed staat er nog. Het is de mentale factor die je de das om doet. Het is het moment waar je de motivatie verliest, dat de neerwaartse spiraal start. Dat heb je

Als je aan krachttraining doet is het onderwerp ‘supplementen’ onvermijdelijk. Desondanks doen er veel fabels de ronde. Vandaag scheiden we het kaf van het koren.  Aantal woorden: 1400 Leestijd: 5-10 minuten De voedingssupplementen industrie had in 2019 een waarde van 123 miljard dollar. Dat is geen kattenpis. Toch zijn zij minder belangrijk dan het lijkt. In ons artikel over de voedingspiramide van krachttraining lees je meer over hun plek in de rangorde.  Zij staan daar bovenaan in de pyramide, wat hoogstens een kleine rol betekent in het grote plaatje. De meeste supplementen worden verkocht met grootse claims over hun positieve impact.

Als jij wilt afvallen, aankomen of gezond wilt blijven zijn calorieën de belangrijkste factor. In dit artikel leggen wij uit wat calorieën zijn en hoe je ze kunt gebruiken om jouw doelen te halen. Aantal woorden: 1500 Leestijd: 5-10 minuten Calorieën zijn niets meer dan een uitdrukking van energie. Hoeveel brandstof je uit een bepaald voedingsmiddel kan halen.  Zij komen voornamelijk uit drie bronnen, namelijk koolhydraten, eiwitten en vetten. Elk van deze bevat verschillende hoeveelheden calorieën per gram. Eiwitten en koolhydraten bevatten beide ongeveer vier calorieën per gram, vetten negen. Er is verder geen verschil in kwaliteit of effect per

Close
About