Voor degene die spiermassa aan willen komen is bulken geen onbekend begrip. Twee begrippen die veel voorbijkomen zijn clean en dirty bulk. Wat is beter? Wij leggen het uit.Aantal woorden: 1550Leestijd: 5-10 minuten Bulken is het bewust verhogen van je calorie-inname tot boven je behoefte om vervolgens spiermassa aan te komen. Dit wordt ook wel een calorie-overschot genoemd. Als je een beginner bent is dit waarschijnlijk niet eens nodig om spiermassa aan te komen. Met enkel trainen en genoeg eiwitten kun je al vet verliezen en spiermassa aankomen (1) tegelijkertijd. Dit feest houdt een keer op en

Zelfs wanneer je met het beste programma van de wereld traint, heeft het weinig effect als je het niet kan aanhouden. Dit kan zijn doordat je het helemaal zat bent, geen tijd ervoor hebt, geblesseerd raakt, er een pandemie uitbreekt of vele andere scenario’s. Misschien vind jij  trots in je ijzeren wilskracht. Helaas is hier een limiet hieraan. Er is weinig indrukwekkends aan een trainingsroutine kiezen die je niet kunt volhouden. Wanneer je 140 km/u rijdt met de auto, is dat misschien sneller dan 90 km/u, maar je komt op dezelfde tank minder ver. Ook al

Een nieuw jaar betekent nieuwe doelen. 12 maanden om te werken naar een situatie die beter was dan die van vorig jaar. Wat zou jij willen bereiken deze keer? Er is veel mogelijk, maar het willen alleen is niet genoeg. Zonder effectief doelen te stellen blijven je goede voornemens niet meer dan een voornemen. Wat is het verschil? Een concreet plan. Hoevaak heb je al een doel gesteld en ben je niet verder gekomen dan een goed begin? Zodra de motivatie afzakt, wat hij altijd doet, ben je weer terug bij af. Binnen 5 simpele stappen

Close
About